رگبار باران همراه با رعد و برق در بیشتر نقاط کشور/ خیزش گرد و خاک در شرق

رگبار باران همراه با رعد و برق در بیشتر نقاط کشور/ خیزش گرد و خاک در شرق

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: امروز برای استان‌های گیلان و مازندران و بخش‌هایی از اردبیل بارش پیش‌بینی می‌شود و این مناطق با کاهش دما مواجه‌اند.

وی ضمن اشاره به اینکه در ارتفاعات شمالی قزوین و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، ادامه داد: در ارتفاعات کرمان و نیمه شمالی استان فارس امروز شاهد این بارش‌ها هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا علاوه بر سواحل شمالی در بخش‌هایی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و شمال کردستان بارش مورد انتظار است، افزود: در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال هرمزگان، خراسان جنوبی و مناطقی از نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش‌های رگباری و وزش باد موقتی ادامه دارد.

رفیعی با اشاره به اینکه  روز سه شنبه در دیگر نقاط کشور شاهد جوی آرام هستیم، اظهار کرد: از امروز تا روز چهارشنبه در شرق، شمال شرق کشور و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود که در زابل شدت بیشتری دارد.

وی ضمن بیان اینکه آب‌های دریای خزر یکشنبه و دوشنبه مواج است که طی این مدت در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران با کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه‌ای مواجه هستیم، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: تهران امروز آسمان کمی ابری و گاهی وزش باد را دارد و بیشینه دمای آن  به ۲۱ درجه بالای صفر و کمینه دما به ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: سردترین نقطه در کشور دیزین بالا با دمای ۵ درجه زیر صفر گزارش شد و سردترین مرکز استان، شهرکرد و اردبیل دمای یک درجه زیر صفر و زنجان دمای صفر درجه را تجربه کردند.

اخبار مرتبط

وضعیت جاده‌ها و راه‌ها، امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / بارش باران در جاده‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان

بارش باران در ۵ استان؛ گرم‌ترین و سردترین شهرها کدامند؟

جاده های مازندران بارانی و لغزنده

0 نظر

ارسال نظر

capcha